Autentifică-te

Login

Ai uitat parola?


Inteligenţa artificială ajută Scania să mărească timpii de funcţionare a camioanelor

Inteligenţa artificială ajută Scania să mărească timpii de funcţionare a camioanelor

Noul motor de căutare universal care foloseşte cea mai nouă tehnologie susţinută de inteligenţa artificială ajută atelierele Scania să rezolve mai repede problemele vehiculelor.

Proprietarul unui camion Scania S 650 vechi de o lună s-a supărat foarte tare – şi e de înţeles – din cauza vibrațiilor ce apăreau la viteza de ralanti. Iar noul atelier Scania construit în oraşul englezesc Boston şi-a pus degeaba creierii (şi computerele) în funcţiune, pentru a găsi o soluţie.

Atât filmarea video făcută de proprietar, cât şi testul făcut de atelier au confirmat problema, dar rutinele obişnuite de verificare ale sistemului Scania Follow-up Report Administration System şi Scania Diagnose and Programmer nu au găsit soluţia de reparare.

Motorul de căutare cu IA vine în ajutor

Din fericire, atelierul din Boston a putut beneficia de motorul universal de căutare dotat cu tehnologie de ultimă generaţie şi inteligenţă artificială.

Serviciul are la bază un text nestructurat, inclus în sistemul Follow-up Report Administration System (FRAS), care deţine o multitudine de informaţii privind funcţionările defectuoase şi acţiuni de remediere a acestora. Pornind de la aceste informaţii, tehnicienii Scania din jurul lumii pot beneficia de o ‘bibliotecă’ de soluţii intermediare implementate la nivel local. Atunci când este raportată o problemă, Scania găseşte o reparaţie temporară, în aşteptarea unei rezolvări permanente a problemei.

Noua tehnologie este simplă, dar profund revoluţionară. Sistemul FRAS este deja o resursă valoroasă, dar tehnicienii de service ai Scania din jurul lumii folosesc zilnic diverse expresii, care nu fac neapărat parte din terminologia oficială sau nu reprezintă o secvenţă corespunzătoare de cuvinte. În cazul unui client al unui camion S 650, o căutare în FRAS a “uneven idle/ralanti neuniform” a fost inutilă. Dar o căutare făcută cu motorul cu IA a fost o reuşită imediată. Actualizarea de software cerută a fost efectuată, problema a fost rezolvată, iar clientul a plecat fericit.

Suportul tehnic al Scania din Marea Britanie primeşte anual peste 10.000 de cazuri FRAS de la ateliere, inclusiv întrebări tehnice şi rapoarte privind devierile de la parametrii calitativi.

„În majoritatea cazurilor, răspundem atelierelor cu întrebări folosind informaţiile care sunt deja disponibile în FRAS sau prin alte mijloace existente în sistemele Scania”, spune Directorul Tehnic Aaron McGrath de la Scania Marea Britanie.

„Folosind motorul de căutare cu IA în ateliere, putem obţine informaţiile exact acolo unde sunt necesare, adică la îndemâna tehnicienilor, reducând timpul de remediere a defecţiunilor şi mărind timpii de funcţionare a camioanelor clienţilor”.

Motorul inteligent de căutare ‘Froogle’ este ideal pentru tehnicienii presaţi de timp

Reprezentanţa şi atelierul din Boston ocupă o hală de dimensiune mijlocie, cu 17 tehnicieni de service, situată în inima agricolă a Angliei, ceea ce înseamnă că majoritatea clienţilor săi transportă produse din industria alimentară. Atelierul este deschis în timpul săptămânii până la miezul nopţii, iar în weekenduri, acesta se închide mai devreme. Aici vin aproximativ 20 de camioane pe zi pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii.

„Se pune multă presiune pe tehnicienii noştri şi de aceea aceştia trebuie să lucreze din ce în ce mai repede” spune Directorul Atelierului, Barry Poll. „Noua generaţie de camioane are mai multe unităţi electronice de control şi mai mulţi senzori. Parcă e o altă ţară.”

Supervizorul şi inginerul Ben Howlett, care a început ca ucenic la atelierul din Boston în anul 2003, îşi reaminteşte că, pe atunci, camioanele aveau multe probleme mecanice.

„În zilele noastre, produsul este de o sută de ori mai bun, dar diagnoza şi software-ul durează mult mai mult. De exemplu, pentru a face diagnoză a unei probleme, poate dura două ore, două zile sau două săptămâni”.

Deci, pe măsură ce camionul devine mai complex, instrumentele din ateliere trebuie să ţină pasul, iată de ce tehnicienii întâmpină cu bucurie această nouă tehnologie. Howlett i-a dat deja un nume nou: „Motorul de căutare cu IA este extrem de util. Este un fel de FRAS-Google sau Froogle” spune el.

Compară