fbpx

Autentifică-te

Login

Ai uitat parola?


Primul camion din lume și importanța acestor vehicule în ziua de astăzi

Primul camion din lume și importanța acestor vehicule în ziua de astăzi

Unul dintre cele mai mari talente ale inventatorului și inginerului german Gottlieb Daimler a fost găsirea de noi domenii de aplicare pentru motorul său. Acesta a inventat motocicleta, apoi s-a dus către ideea unui troleibuz motorizat și chiar către crearea unui sistem motorizat de stingere a incendiilor. În ceea ce privește camioanele, acestea au fost inventate de Daimler în 1896, primul camion Scania apărând puțin mai târziu, în 1902. 

Totuși, în acea perioadă, tehnologic vorbind, nu stătea deloc bine în comparație cu prezentul nostru. Un camion sau un cap tractor este extrem de diferit în ziua de astăzi în comparație cu acei ani, iar în momentul în care căutăm fie camioane second hand sau noi, fie un cap tractor second hand sau nou, lucrurile sunt mult mai simple și ne putem duce activitățile la bun sfârșit mult mai simplu și mai rapid. 

Cum arăta și cum era construit primul camion din lume?

Primul camion din lume arăta foarte diferit față de ce cunoaștem în ziua de astăzi. Practic, primul camion arăta că un “cărucior” cu motor. Motorul, numit „Phoenix”, era un motor cu doi cilindri de patru cai putere și era situat pe puntea spate, având o cilindree de 1,06 litri, provenit de pe o mașină. 

Motorul a fost legat de puntea spate prin intermediul unei centuri, unde se puteau observa două arcuri elicoidale pentru ca șocurile să nu afecteze motorul sensibil la vibrații. Precum și în cazul trăsurilor vechi cu cai, acest prim camion gândit de Daimler rula cu ajutorul unor roti dure din fier, iar șoferul se așeza la volan precum într-o trăsură, tot "habitaclul" fiind descoperit. În ceea ce privește consumul, acesta era de aproximativ 6 litri la 100, însă viteza maximă nu se poate compara cu ceea ce cunoaștem în prezent.  

Tehnologia utilizată

Este de remarcat faptul că, primul camion a anticipat deja vremurile de astăzi în materie de construcții camioane, înainte de axele planetare care sunt încă foarte comune în prezent. Transmisia cu curea trimitea puterea de la motor la un arbore montat transversal pe axa longitudinală a vehiculului, fiind vorba despre roți dințate și pinioane.

Fiecare dinte al unui pinion se îmbina cu dinții interni ai unei roți dințate care era ferm conectată cu roata care urma să fie antrenată. Așa au funcționat în principiu osiile planetare ale camioanelor grele Mercedes-Benz până la actuala serie Arocs.

În 1898, Gottlieb Daimler și Wilhelm Maybach au mutat motorul Phoenix cu doi cilindri al vehiculului de șase CP, care fusese amplasat în spate, într-o poziție sub scaunul șoferului, transmisia cu curea cu patru trepte fiind și ea transferată înainte. Cu toate acestea, această soluție deși se spera mult mai bună, a lăsat de dorit.

Modificări și îmbunătățiri

În același an, camionului i s-au adus diverse modificări și îmbunătățiri care îl distingeau în mod categoric de o mașină și urma să niveleze calea către o putere și o sarcină utilă tot mai mari. Motorul a fost apoi plasat pe puntea față, în fața osiei. Acesta își transmitea cei 10 cai putere acum în loc de 6, printr-o transmisie pe cureaua cu patru trepte și un arbore longitudinal și pinion față-spate către roțile inelare interne de pe roțile punții spate.

Pentru aceste vehicule, Daimler a făcut îmbunătățiri esențiale nu numai transmisiei, ci și motorului în sine. În locul unei aprinderi cu tub fierbinte, noua aprindere magnetică de joasă tensiune de la Bosch a aprins amestecul benzină-aer din cilindrii noului motor care acum era tot în doi timpi dar de 2,2 litri, iar radiatorul avea un design complet nou pentru o mai bună eficiență. Vehiculul care era extrem de modern la acea vreme a fost supus „testării clienților”, iar acest lucru a fost de bun augur. Timp de luni de zile, Daimler și-a supus noul său camion de cinci tone la muncă zilnică la o fabrică de cărămidă din Heidenheim și a remediat cu minuțiozitate deficiențele pe care le prezenta, astfel încât să poată livra la final un produs cât mai bine finisat.

Importanța unui camion în ziua de astăzi

În prezent, camioanele sunt vehicule esențiale pentru o bună desfășurare a activităților zilnice. Deși mai există soluții de transport terestru, aerian sau maritim, camioanele sunt cele mai importante datorită mobilității crescute pe care o oferă în transporturi. În mod sigur, nu puteți ateriza un avion, ancora un vapor sau opri un tren în incinta unei fabrici, fapt pentru care, camioanele reprezintă elemente cheie în întreg procesul de transport marfă. Indiferent că discutăm despre camioane noi sau rulate, sunt esențiale pentru orice ramură a industriei. Fie că este vorba despre produse alimentare, despre electronice și electrocasnice, despre domeniul medical, industria constructoare de mașini, despre ideea de a transporta materia primă către fabrici și ulterior de a transporta produsele finale spre a fi vândute, camioanele sunt prezente peste tot și gata să fie puse la treabă astfel încât activitățile de transport să se poată desfășura în cele mai bune condiții. 

Dacă sunteți în căutarea unui camion second second hand sau a unui cap tractor, puteți conta pe calitatea Scania! 

scania super

Compară